Pieczątka może służyć nie tylko do stemplowania ważnych dokumentów, korespondencji firmowej czy umów. Ten niepozorny gadżet możesz wykorzystać również w celach… marketingowych. I to w bardzo prosty sposób – tworząc program lojalnościowy dla swoich klientów. Jak to zrobić? Jakie mogą być potencjalne korzyści takiego działania? O tym wszystkim przeczytasz w dalszej części naszego dzisiejszego wpisu!

Karta z pieczątkami – jak to działa?

Pierwsze programy lojalnościowe pojawiły się na świecie kilkadziesiąt lat temu. Chociaż nie do końca jasne jest, kto pierwszy wpadł na ich pomysł, trzeba przyznać, że miał on żyłkę do marketingu. 🙂

Przez wiele lat programy lojalnościowe funkcjonowały jedynie w kawiarniach i restauracjach. Klienci, podczas zakupu kawy lub posiłku, otrzymywali kartę lojalnościową z odpowiednią liczbą pustych okienek. Za każdy zakup w danym miejscu, na karcie odbijana była pieczątka firmy. Kiedy karta lojalnościowa została w całości zapełniona stempelkami, klient miał prawo do otrzymania kawy lub wybranego posiłku za darmo (ewentualnie przyznawano mu określony rabat na kolejny zakup).

Jak widzisz, system programów lojalnościowych jest w swoim założeniu niezwykle prosty. Jego efekty potrafią być jednak zdumiewające! Jak dowiodły już setki (a być może nawet tysiące) firm, korzystających z tego narzędzia, programy lojalnościowe umożliwiają budowanie dobrych i długotrwałych relacji z klientami. 

Co więcej, w ten sposób możesz dotrzeć także do nowych klientów. Jeżeli Twój produkt nie różni się niczym od oferty konkurencji, to właśnie program lojalnościowy może przeważyć szalę na Twoją korzyść i skierować kroki klientów w Twoją stronę.

Program lojalnościowy – jak to zorganizować?

Prosty program lojalnościowy możesz zorganizować przy bardzo niewielkich środkach. Potrzebne będą Ci jedynie karty, które rozdasz klientom oraz pieczątki. Karty możesz bez przeszkód przygotować sam – wystarczy, że na jednym odwrocie wydrukujesz logo firmy (i ewentualne informacje o programie lojalnościowym), a na drugim tabelkę z miejscem na odbijanie pieczątki.

Jaką pieczątkę wybrać do programu lojalnościowego? Najlepiej, jeżeli nie będzie to zwyczajna pieczęć firmowa, a coś, co przykuje wzrok klientów i zapadnie w ich pamięć. Możesz zdecydować się na przykład na okrągłą, kolorową pieczątkę z logo swojej firmy. 

Oczywiście możesz sięgnąć również po pieczątkę w innym kształcie i z innym wzorem – nie sięgaj jednak po zbyt powszechne kształty czy napisy. Zbyt łatwo można je podrobić (chociaż oczywiście nie podejrzewamy o to Twoich klientów :)).


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *